Wiadomości z rynku

czwartek
21 listopada 2024

Scanie LNG na trasie Polska-Niemcy

Sachs Trans International inwestuje w pojazdy gazowe
16 sierpnia 2019

10 Scanii R410 LNG już na służbie w Sachs Trans International

10 pojazdów Scania R410 LNG nowej generacji zostało wydanych Sachs Trans International Sp. z o. o. Firma jest w Polsce jednym z pionierów stosowania skroplonego gazu ziemnego na długich dystansach. Ciągniki siodłowe Scania R410A4X2NA napędzane LNG będą wykorzystywane przez firmę do transportu na trasie Polska – Niemcy. – Coraz więcej klientów sięga po wyspecjalizowane rozwiązania, które są związane ze zrównoważonym transportem. Alternatywne układy napędowe, w tym produkty i usługi dopasowane do potrzeb klientów mogą zapewnić im długotrwały i stabilny rozwój. Cieszymy się, że tak duże przedsiębiorstwo transportowe i istotny gracz w regionie, jak Sachs Trans International zdecydowało się na wybór Scania. Wspólnie możemy budować transport przyszłości już dziś – komentuje Paweł Cegliński, regionalny kierownik ds. serwisu, Scania Polska S.A. – Zdecydowaliśmy się na wybór Scania ponieważ zależy nam na najlepszych rozwiązaniach dostępnych obecnie na rynku. Inwestujemy w zrównoważone rozwiązania transportowe, które już dziś mogą decydować o przewadze konkurencyjnej na rynku. Nie bez znaczenia są także kwestie środowiskowe oraz komfort kierowcy, które w Scania są na najwyższym poziomie – komentuje Marek Sachs, prezes Zarządu Sachs Trans International Sp. z o.o. W ofercie Scania znajduje się największa na rynku gama silników zasilanych paliwami alternatywnymi, co pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla o 90 proc. Pojazdy Scania na gaz są zasilane metanem. Oznacza to, że zarówno biogaz, jak i gaz ziemny (LNG lub CNG), mogą być wykorzystywane równolegle, zaś samo przejście z jednego paliwa na drugie jest proste do wykonania. Oba rodzaje gazu są również dostępne w formie sprężonej lub skroplonej. Wykorzystując gaz ziemny osiąga się redukcję emisji CO2 na poziomie około 20 proc. Zasięg typowego ciągnika siodłowego zasilanego LNG na równinnym terenie wynosi do 1200 km, a zasięg podwozia do zabudowy wynosi aż do 1600 km.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.