Wiadomości z rynku

czwartek
21 listopada 2024

Odnowione trzy modele dostawcze Fiata

Ducato, Doblo i Scudo – spalinowe i elektryczne
29 stycznia 2024

FIAT Professional przedstawił nową gamę swoich trzech modeli samochodów dostawczych Fot. Fiat

 
FIAT Professional przedstawił nową gamę swoich trzech modeli samochodów dostawczych. Nowy design, nowe systemy łączności, ADAS nowej generacji i nowe silniki, w tym nowe elektryczne układy napędowe – tego możemy się spodziewać w najnowszych modelach Ducato, Doblo i Scudo. Włoski producent proponuje także wersje elektryczne - E-Ducato, E-Doblo i E-Scudo. E-Ducato zapewnia o 30% większy zasięg i cenę niższą o 25% przy tych samych parametrach.
Olivier Francois, dyrektor generalny marki FIAT & FIAT Professional i globalny dyrektor marketingu Stellantis:
– W 2024 roku wprowadzamy odnowioną gamę obejmującą modele FIAT Professional Ducato, Doblo i Scudo. Są to samochody nowej generacji, oferujące innowacyjne, zrównoważone i elektryczne rozwiązania wspierające przedsiębiorców i biznes przyszłości. FIAT Professional jest pionierem w dziedzinie coraz bardziej ekologicznych i wydajnych technologii, w szczególności dzięki naszemu flagowemu modelowi Ducato. Teraz prezentujemy pierwszy własny model Ducato BEV, który jest potwierdzeniem naszego nieustannego zaangażowania w lepszą przyszłość.
Nową gamę FIAT Professional zaprezentowano we Włoszech w Balocco, w ramach wydarzenia „Stellantis Commercial Vehicle Ambition Day”, będącego kamieniem milowym w planie strategicznym firmy Stellantis. To ważne wydarzenie było okazją, aby przedstawić strategię i ambicje globalnej jednostki biznesowej pojazdów użytkowych, wraz z odnowioną gamą produktów C-Van, D-Van i E-Van wszystkich marek.

Jedną z najważniejszych innowacji wprowadzonych w E-Ducato 2024 jest nowy akumulator o pojemności 110 kWh, zapewniający zasięg do 420 km

 

Ducato z multienergetycznym układem napędowym

Jedną z najważniejszych innowacji wprowadzonych w E-Ducato 2024 jest nowy akumulator o pojemności 110 kWh, zapewniający zasięg do 420 km (w wersji L3H2 Panel Van N2) w cyklu WLTP, co czyni E-Ducato najlepszym w swojej kategorii. Jego zasięg jest o 30% większy w porównaniu z poprzednią wersją. Nowy układ napędowy wraz z akumulatorem uzupełnia nowa jednostka napędowa o mocy do 200 kW (270 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 410 Nm.
Całkowicie nowe są również funkcje ładowania. Obejmują dwie standardowe ładowarki - pierwsza o mocy 11 kW do szybkiego ładowania prądem zmiennym i druga o mocy do 150 kW do ładowania prądem stałym, umożliwiająca szybkie naładowanie akumulatora w 55 minut.
Nowy E-Ducato jest wyposażony w wyjątkowo wydajną jednostkę napędową i oferuje trzy tryby jazdy - Eco, Normal, Power. Tryb E-coasting można ustawić za pomocą specjalnych łopatek na kierownicy, wybierając między efektywnym hamowaniem rekuperacyjnym lub spowolnieniem pojazdu bez użycia pedału hamulca.
Gam diesli to najnowsza generacja silników MultiJet, zgodnych z normą Euro 6E. 6-stopniowa manualna skrzynia biegów konfigurowana jest w połączeniu z trzema poziomami mocy (120, 140, 180 KM ), a nowa 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów w połączeniu z mocą 140 i 180 KM. Układ napędowy rozwija do 450 Nm momentu obrotowego, co stanowi najlepszą wartość w segmencie. W połączeniu z licznymi ulepszeniami w zakresie aerodynamiki, zapewniono redukcję zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 9% w porównaniu z poprzednią generacją Ducato. Jak wskazują producent, niezależnie od wybranego silnika, nowy Ducato oferuje najlepszą w swojej klasie pojemność ładunkową - do 17 m3 i ładowność - do 1.500 kg.

W odświeżonym wnętrzu Ducato wyróżniają się nowa deska rozdzielcza i kierownica Fot. Fiat

 

Pełna gama nowych systemów ADAS

Dzięki całkowicie nowej architekturze układów elektronicznych, nowego E-Ducato wyposażono w pełną gamę nowych systemów ADAS. System Full Brake Control System, system Traffic Sign Recognition (rozpoznawanie znaków drogowych), system Lane Departure Warning (ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu), system Attention Assist (asystent skupienia uwagi) i inteligentny asystent prędkości są dostępne w standardzie we wszystkich wersjach, aż po adaptacyjny tempomat z funkcją Stop-and-go, system Lane Centering, wykrywający linie oddzielające pasy ruchu i funkcję Traffic Jam Assist (asystent jazdy w korku), która utrzymuje pojazd na swoim pasie ruchu i w odpowiedniej odległości od pojazdu poprzedzającego, biorąc pod uwagę warunki na drodze. Dzięki połączeniu tych trzech ostatnich systemów ADAS, nowy E-Ducato oferuje autonomiczną jazdę poziomu 2, w trakcie której pojazd autonomicznie wspomaga kierowcę podczas przyspieszania, hamowania i jazdy.

Komfort na pokładzie

Zastosowane w najnowszej wersji Ducato nowe funkcje mają zapewnić kierowcy komfort podczas pracy i wygodną obsługę: bezkluczykowy system Keyless Entry and Go jest standardowym wyposażeniem wersji elektrycznej, umożliwiając zablokowanie i odblokowanie drzwi w kabinie i przestrzeni ładunkowej oraz uruchamianie silnika bez korzystania z kluczyka; elektryczny hamulec postojowy również daje większy komfort na co dzień; 10-calowy wyświetlacz systemu radionawigacji, w 100% połączony dzięki nowym specjalnym funkcjom EV, które wspierają interakcję EV i system „Full Digital Cockpit” obsługiwany za pomocą 7-calowego ekranu uzupełniają standardowe wyposażenie nowego E-Ducato. Kamera cofania z dynamicznymi liniami siatki staje się standardowym wsparciem podczas manewrów parkowania we wszystkich wersjach elektrycznej i z silnikiem diesla. Ponadto, kompletny ekosystem ładowania oferowany przez Free2move Charge, zapewnia klientom dostosowane do potrzeb i bezproblemowe ładowanie pojazdów elektrycznych oraz zarządzanie energią w dowolnym miejscu i w dowolny sposób, uwzględniając sprzęt, oprogramowanie, instalację i usługi.
W odświeżonym wnętrzu wyróżniają się nowa deska rozdzielcza i kierownica, nowe, bardziej funkcjonalne i przestronne panele drzwi, w których można przechowywać różne potrzebne akcesoria, oraz nowa klimatyzacja automatyczna. Fotele oferowane w standardzie w wersji w pełni elektrycznej są pokryte tapicerką wysokiej jakości i zaprojektowane z myślą o ergonomii i komforcie, natomiast nowe elektryczne wspomaganie kierownicy zwiększa precyzję i zwinność w różnych warunkach jazdy i obciążenia.
Oprócz funkcji i systemów dostępnych w standardzie, nowy E-Ducato oferuje następujące wyposażenie mające na celu poprawę pracy kierowców i wzbogacenie ich wrażeń z jazdy: bezprzewodowa ładowarka; podwójne gniazda USB A+C do ładowania smartfonów; gniazdo elektryczne 230 V umieszczone centralnie na desce rozdzielczej i dostępne dla wszystkich pasażerów przednich siedzeń; ogrzewana szyba przednia z systemem szybkiego odmrażania i odparowywania. Cyfrowe lusterko wsteczne i czujniki parkowania 360° stanowią dodatkową pomoc podczas jazdy i parkowania, zapewniając niezasłonięty widok drogi za w pełni załadowanym pojazdem.

Zmieniony model Doblo może pochwalić się nową stylistyką przodu i nowymi reflektorami ecoLED Fot. Fiat

 

Design – zmiany głównie z przodu

W odświeżaniu wyglądu nadwozia, zarówno w wersji z silnikiem elektrycznym, jak i spalinowym skupiono się głównie na przodzie pojazdu. Główne zmiany obejmują cały przedni grill Ducato, wyposażony teraz w nowe zderzaki, nowe osłony podwozia i innowacyjną osłonę chłodnicy o nowoczesnym designie w kolorze nadwozia, mającą na celu poprawę wydajności aerodynamicznej. E-Ducato jest teraz wyposażony w reflektory Full LED, poprawiające widoczność w nocy, a jednocześnie nadające pojazdowi nowoczesny wygląd. Odświeżony wygląd nadwozia uzupełniają nowe tylne reflektory z czarnymi akcentami i nowym logo.

E-Doblo i Doblo w nowej odsłonie

Dzięki pomysłowym i innowacyjnym rozwiązaniom, jazda Doblo w mieście jest mniej stresująca i znacznie bezpieczniejsza. Zarówno w Doblo, jak i E-Doblo, z odświeżonym designem, dodano nowe funkcje, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i spełniają nowe potrzeby w zakresie mobilności. Ulepszona wersja BEV dysponuje zasięgiem do 330 km w cyklu mieszanym WLTP i zerową emisję CO2 podczas jazdy. E-Doblo zostało zaprojektowane w oparciu o te same typy nadwozia i przestrzeń ładunkową, jakie dostępne są w wersjach spalinowych.

Mniejszy ślad węglowy, większa wydajność

Nowe Doblo ma mocno zaistnieć w świecie e-mobilności dzięki nowej generacji pojazdów BEV, wyposażonych w silnik elektryczny. Nowy model osiąga prędkość 135 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 11,2 sekundy. Nowa wersja BEV jest również wyposażona w łopatki wyboru hamowania rekuperacyjnego, dostępnego w trzech poziomach, dzięki czemu użytkownik może wybrać preferowany poziom hamowania rekuperacyjnego. Dostępne są trzy tryby jazdy nowego E-Doblo: Normal, Eco i Power. W nowym E-Doblo debiutuje także innowacyjna pompa ciepła, która poprawia komfort pasażerów, jednocześnie zwiększając wydajność pojazdu, a tym samym jego zasięg. Ładowarka pokładowa o mocy 7,4 kW i dostępna na zamówienie trójfazowa ładowarka samochodowa o mocy 11 kW, umożliwiają wydajne ładowanie nowego E-Doblo niezależnie od dostępnej infrastruktury. Pojazd dysponuje wydajnym systemem szybkiego ładowania o mocy 100 kW, który naładuje 80% akumulatora w zaledwie 30 minut.
Nowe Doblo posiada również Magic Plug, przydatne, dodatkowe gniazdo elektryczne, które pozwala użytkownikom uzyskać odpowiednie napięcie w konkretnych sytuacjach, gdy na przykład zajdzie konieczność podłączenia jakiegoś narzędzia, w mobilnym warsztacie, czy przy dowolnym innym systemie zasilania o napięciu do 400 V.

Z rewolucyjnym Magic Mirror

Pod względem bezpieczeństwa, na największą uwagę zasługuje udoskonalony, rewolucyjny Magic Mirror, który teraz jest wyposażony w nowe cyfrowe lusterko wsteczne. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu dwóch kamer - jednej umieszczonej pod prawym lusterkiem bocznym, a drugiej nad tylnymi drzwiami. Kierowca może przełączać się między trzema różnymi widokami otoczenia pojazdu, dzięki czemu znacznie łatwiej mu bezpiecznie manewrować w zatłoczonych miejscach. Pełna oferta systemów ADAS staje się teraz standardem zarówno w modelu Doblo, jak i E-Doblo, co zapewnia bardziej komfortowe i bezpieczne podróżowanie. Samochód wyposażony jest między innymi w: inteligentny ogranicznik prędkości, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, system monitorowania zmęczenia kierowcy i zaawansowany system hamowania awaryjnego. Ponadto, jako opcja, dostępny jest teraz adaptacyjny tempomat z funkcją Stop, zapewniający jeszcze bardziej bezpieczną i komfortową jazdę.

Zmiany na zewnątrz i w środku

Zmieniony model może pochwalić się nową stylistyką przodu i nowymi reflektorami ecoLED, a także dodatkowymi kolorami lakieru nadwozia - Volare Blu i Toscana Green (tylko dla wersji kombi) - oraz nowym logo z tyłu. Wnętrze zostało odnowione za sprawą nowej stylistyki kierownicy, nowego logo FIAT i nowych, lepszych materiałów, z których wykonane są siedzenia. Cała wewnętrzna przestrzeń została tak skonfigurowana, aby spełniać najbardziej specyficzne potrzeby użytkowników i teraz oferuje różne ustawienia siedzeń i schowków, co zapewnia maksymalną elastyczność podczas jazdy i transportu. Dużo uwagi poświęcono również komfortowi akustycznemu, zmniejszając poziom hałasu.

Łączność i system informacyjno-rozrywkowy

Wprowadzono również nowe technologie łączności i informacyjno-rozrywkowe. Jedną z głównych innowacji jest stacja dokująca na smartfon, która umożliwia kierowcy podłączenie urządzenia i sterowanie nim za pomocą przycisków na kierownicy lub poleceń głosowych. Dostępne jest również 10-calowe Radio Touch, które ułatwia prowadzenie dzięki połączeniu z kamerą cofania.
Ponadto, nowe radio Uconnect z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym poprawia jakość systemu informacyjno-rozrywkowego i posiada zintegrowany system nawigacji, który wskazuje przydatne obiekty użyteczności publicznej. Radio Uconnect jest również kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto™ oraz wyposażone w kolorowy, cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 10 cali z możliwością personalizacji wyświetlanych informacji.

Scudo: inaczej na zewnątrz i w kabinie

W Scudo odświeżono design, zwiększono wydajność, zastosowano najnowocześniejszą łączność i bardziej wyrafinowane systemy wspomagania jazdy. Samochód dostępny jest z elektrycznym układem napędowym oraz z najnowszej generacji silnikiem Diesla.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to zmieniła się stylistyka przodu i przeprojektowane zostały reflektory full-LED, a także dostępny jest nowy kolor lakieru nadwozia Titanium Grey. Odświeżona została również centralna część wnętrza, w której pojawił w pełni odnowiony zestaw wskaźników, schowek na drobne przedmioty i uchwyt na kubek oraz przeprojektowano gałkę zmiany biegów i kierownicę. Znacząco zmieniła się pozycja kierowcy za kierownicą – według producenta jest bardziej komfortowa i praktyczna. Deska rozdzielcza i kierownica zyskały nowy wygląd. Cyfrowy zestaw wskaźników oraz duży 10-calowy centralny ekran dotykowy sprawiają, że interakcja między człowiekiem a pojazdem jest zarówno wygodna, jak i efektywna. Jak zapewnia producent, pojazd o ładowności 1,4 tony zapewnia komfort porównywalny z autem osobowym. Nowe Scudo może pochwalić się najnowocześniejszym systemem załadunku przedmiotów wielkogabarytowych. Dzięki funkcji Magic Cargo można zwiększyć przestrzeń ładunkową do 3,67 m w wersji standardowej i maksymalnie do 4,02 m w wersji Maxi. Ponadto możliwe jest przekształcenie przedniego siedzenia w miejsce pracy i wykorzystanie go jako stolik na komputer bądź tablet lub miejsce na zjedzenie posiłku. Oprócz tego pojazd posiada kilka funkcjonalnych schowków, takich jak na przykład powiększony górny schowek centralny, a oprócz tego wyposażony został w większe uchwyty na kubki po lewej i prawej stronie oraz większy schowek w panelu centralnym z miejscem na 2 smartfony, z których jeden posiada ładowarkę indukcyjną (dostępną jako opcja). Nabywcy mogą wybierać pomiędzy kanapą z dużym schowkiem ukrytym pod siedziskiem a pojedynczymi fotelami, i zarządzać każdą przestrzenią niezależnie.

Elektryczny i spalinowy

Silnik elektryczny o mocy 100 kW i natychmiast dostępny moment obrotowy wynoszący 260 Nm zapewniają pożądane osiągi podczas jazdy nawet z pełnym obciążeniem, umożliwiając kierowcy osiągnięcie prędkości 130 km/h. Nowe E-Scudo oferuje płynniejszą i bardziej responsywną jazdę, która umożliwia swobodne przemieszczanie się po zatłoczonych ulicach w centrum miasta. Skróceniu uległ również czas ładowania. Aby zoptymalizować zasięg, nowe Scudo jest wyposażone w system hamowania regeneracyjnego, który można aktywować w czterech różnych trybach regeneracji za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą.
Nabywcy mogą również wybierać pomiędzy dwoma wielkościami akumulatorów, 50 lub 75 kWh. Akumulator o pojemności 50 kWh zapewnia maksymalny zasięg do 224 km (w cyklu mieszanym WLTP), natomiast akumulator o pojemności 75 kWh - 350 km. Producent proponuje również gamę silników Diesla z trzema poziomami mocy i dwoma skrzyniami biegów do wyboru: manualną lub 8-biegową automatyczną. Wersja elektryczna oferuje do 1,25 tony ładowności, natomiast wersja z dieslem do blisko 1,4 tony.

Nowe funkcje łączności i zaawansowane systemy wspomagania

Nowe funkcje łączności i informacyjno-rozrywkowe stanowią niezbędną pomoc dla profesjonalistów podczas ich codziennych wyzwań w pracy. Standardowo montowane radio DAB posiada w 5-calowy ekran dotykowy ze zintegrowanym portem USB. Ponadto kierowca może wykonywać i odbierać połączenia telefoniczne bez odrywania uwagi od drogi. System informacyjno-rozrywkowy klasy premium, dostępny z lub bez zintegrowanej nawigacji, posiada 10-calowy kolorowy ekran dotykowy, radio samochodowe DAB, odtwarzacz MP3, 4 wejścia USB oraz połączenie WIFI. Ponadto, dostępność systemów Apple CarPlay i Android Auto™ pozwala użytkownikom mieć bezpieczne połączenie ze swoim smartfonem bez rozpraszania uwagi podczas jazdy. Apple CarPlay oferuje również sterowanie głosowe Siri, a także współpracuje z wbudowanymi elementami sterującymi samochodu: pokrętłami, przyciskami, touchpadem lub ekranem dotykowym. Wszystkie aplikacje obsługiwane przez CarPlay zostały zaprojektowane tak, aby można było z nich w łatwy i przystępny sposób korzystać, a kierowca nie musiał odrywać wzroku od drogi. W przypadku Android Auto™ wszystkie aplikacje są wyświetlane na interfejsie ekranu radia, dzięki czemu kierowcy mają dostęp do wszystkich treści oraz mogą w sposób bezpieczny i łatwy korzystać z map Google i słuchać muzyki z Google Play. Jeśli chodzi o systemy wspomagania jazdy, to dostępny jest też opisany wyżej Magic Mirror.
Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, których celem jest zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy obejmują takie funkcje, jak ISA (Inteligentny asystent prędkości) z funkcją rozpoznawania ograniczeń prędkości, system ostrzegania o utracie koncentracji kierowcy, asystent pasa ruchu, który może wykrywać krawędzie drogi nawet przy wyższych prędkościach i wysyłać zarówno dźwiękowe, jak i wizualne ostrzeżenia, jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu. Ponadto samochód jest wyposażony w system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, a także inteligentnego asystenta prędkości, który pomaga kierowcy przestrzegać ograniczeń prędkości.

Zoptymalizowany czas pracy i dojazdu

Nowe Ducato, Doblo i Scudo będą skomunikowane ze światem, a usługi UconnectTM Services mają sprawić, że samochód będzie jeszcze bardziej wydajny.
Dzięki funkcji Send&Go klienci mogą wcześniej, bezpośrednio ze swojego smartfona, wysłać cel podróży do systemu informacyjno-rozrywkowego i z łatwością do niego dotrzeć dzięki systemowi nawigacji, a jednocześnie na bieżąco być informowanym o pozostałym poziomie naładowania akumulatora.
Za pośrednictwem aplikacji Fiat można zdalnie zarządzać kilkoma funkcjami, takimi jak lokalizacja pojazdu czy blokowanie i odblokowywanie drzwi samochodu. Aby zapewnić lepszy komfort, kabina samochodu z napędem elektrycznym może zostać wstępnie nagrzana, gdy na zewnątrz jest zimno lub schłodzona, w gorące dni. Usługi online umożliwiają również udostępnianie pozycji GPS pojazdu i kontakt z operatorem w celu uzyskania pomocy, gdy zajdzie taka potrzeba, lub otrzymania powiadomienia w czasie rzeczywistym w przypadku próby kradzieży pojazdu. Oprócz E-Call, wszystkie samochody oferują w standardzie ekskluzywny pakiet profilaktycznej obsługi. Po połączeniu się z aplikacją Fiat lub portalem internetowym FIAT Professional, można uzyskać informacje o samochodzie: to dobry sposób, by pamiętać o okresowych przeglądach.
Ofertę uzupełniają pakiety łączności „fit for mission” (gotowe do każdej zawodowej misji), które mają zaspokoić różnorodne potrzeby klientów, od jednoosobowych firm po duże floty. Aby zoptymalizować czas pracy i dojazdu, menedżerowie flot mają do dyspozycji trzy poziomy usług Connected Services. Pierwszy poziom, przeznaczony do zarządzanie zadaniami, umożliwia menedżerom flot tworzenie listy zadań do wykonania przez kierowcę w ciągu dnia, wskazując mu czas, miejsce docelowe i inne potrzebne szczegóły. Po przydzieleniu zadań kierowca otrzymuje w samochodzie powiadomienie i może uzyskać dostęp do pełnej listy zadań. Ponadto kierowca będzie mógł wysłać swoje docelowe miejsce podróży bezpośrednio do nawigacji lub wysyłać aktualizacje dotyczące postępu w realizacji zadań do menedżera floty. Drugi poziom to zarządzanie zadaniami z optymalizacją trasy. Oprócz podstawowej usługi, zadania są porządkowane za pomocą algorytmu mającego na celu skrócenie pokonywanych odległości. W przypadku flot samochodów elektrycznych dostępny jest trzeci poziom - zarządzanie zadaniami z optymalizacją trasy dla pojazdów elektrycznych, który obejmuje wszystkie funkcje dostępne w poprzednich poziomach, ale jeszcze coś więcej. Algorytm ocenia, czy poziom naładowania akumulatora pojazdu jest wystarczający do wykonania przydzielonych zadań, a jeśli nie, planuje postój pomiędzy poszczególnymi zadaniami w celu naładowania akumulatora. Funkcjami pakietu „fit for mission” można zarządzać za pośrednictwem portalu Free2move. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.