Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Mercedes BlueTec EEV

Actros, Atego i Axor przyjazne środowisku
26.03.2010 00:00:00
Pojazdy ciężarowe Mercedes-Benz wyposażane są sukcesywnie od jesieni 2009 r. w silniki BlueTec EEV. Dzięki temu są jeszcze bardziej przyjazne środowisku niż silniki spełniające normy Euro 5. W EEV wyposażone są samochody ciężarowe produkowane przez Mercedesa - Actros, Axor i Atego.
EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle) jest określeniem pojazdów szczególnie przyjaznych dla środowiska, które emitują jeszcze mniej cząstek stałych, niż wymaga tego norma Euro 5. Norma EEV zakłada poziom emisji cząstek stałych o jedną trzecią niższy niż określony limitem Euro 5. W rozszerzonej ofercie samochodów ciężarowych znajdą się stopniowo kolejne wersje pojazdów Mercedes-Benz Actros, Axor i Atego, wyposażane w technologię EEV. W samochodach Econic silnik BlueTec EEV jest elementem rozszerzonego zakresu dostawy od stycznia 2010.
Actros, Axor, Atego i Econic
Samochody wyposażone fabrycznie w silniki BlueTec EEV są dostępne opcjonalnie od października 2009; dotyczy to pojazdów drogowych typoszeregów Actros o mocy 408, 435 i 456 KM oraz Axor o mocy 286 i 326 KM.
Od lipca 2010 dostępne będą wersje BlueTec EEV pojazdów Actros o mocy 320 i 360 KM, rozszerzając tym samym ofertę BlueTec EEV w silnikach OM 501 LA (największy silnik o mocy 480 KM nie jest dostępny w wersji EEV).
Pojazdy Atego będą oferowane w wersji EEV sukcesywnie od marca 2010 we wszystkich klasach mocy silników OM 924 LA (177 i 218 KM) i OM 926 LA (238, 256 i 286 KM).
W celu uatrakcyjnienia produktu i dalszego wzrostu jego wartości technologia BlueTec EEV stała się elementem rozszerzonego zakresu wyposażenia standardowego pojazdów Mercedes-Benz Econic, wykorzystywanych przez służby komunalne i firmy dostawcze do przewozów w obciążonych emisją substancji szkodliwych centrach miast. Dotyczy to zarówno wersji z silnikiem wysokoprężnym 286 KM, jak i 326 KM.
Rządowe dotacje nie u nas
W niektórych krajach Europy technologia EEV jest objęta dotacjami rządowymi. W tym celu silniki typoszeregu OM 920 i OM 501 zostały ponownie zmodyfikowane. Wyposażone w nie pojazdy użytkowe Mercedes-Benz są opatrzone dodatkową tabliczką znamionową "BlueTec EEV".
W Niemczech technologia EEV w samochodach ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 t jest objęta rządowym programem dotacji za pośrednictwem banku KfW-Förderbank (nowa definicja wartości obowiązujących w Niemczech od wiosny 2010). W Holandii również obowiązuje system dopłat ze środków programu rządowego. W Austrii pojazdy wyposażone w silniki EEV także są objęte subwencjami, w formie 10-procentowego zmniejszenia opłat za przejazdy autostradami na terenie tego kraju. Klienci, których pojazdy typu Actros są już wyposażone w czujniki emisji tlenków azotu NOx (od jesieni 2007), mają możliwość dokonania ich adaptacji na technologię EEV i dzięki temu korzystania także z obniżonych opłat drogowych.
Technologia BlueTec EEV
Rozwiązania techniczne umożliwiające spełnienie dobrowolnej normy emisji zanieczyszczeń w spalinach EEV bazują na nowej technologii dieslowskiej BlueTec 5 Mercedes-Benz i polegają na zamontowaniu dodatkowych elementów technologicznych. W silniku OM 501 LA w wersji EEV, dzięki zmienionej charakterystyce pracy, uzyskano redukcję emisji cząstek stałych o ponad 30 procent. Silniki te charakteryzuje podwyższone ciśnienie wtrysku, modernizacji uległ układ wtryskiwaczy, przewodów wtryskowych i uchwytów. Silnik OM 920 LA został poddany głębokim zmianom technicznym i jest obecnie oferowany w wersji EEV jako OM 924 LA EEV i OM 926 LA EEV we wszystkich dostępnych klasach mocy. Dodatkowe oczyszczanie spalin nie jest konieczne. Rozwiązanie EEV w samochodach ciężarowych Mercedes-Benz jest pod względem konserwacji, trwałości, zużycia paliwa, masy i wielkości równoważne ze sprawdzoną już technologią BlueTec 5.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.