Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Złomiarka HI-TECH

Zabudowy
30.08.2013 00:00:00
Inter Cars zaprezentował niedawno naczepę tzw. złomiarkę. Producent określa ją jako nową klasę w transporcie złomu. Są pewne rodzaje pojazdów, którym odchudzanie nie idzie na zdrowie. Jednym z nich jest naczepa do przewozu złomu. Naczepa złomiarka musi być mocna i wytrzymała, odporna na trudy przewozu ładunków o nieregularnym kształcie, nierzadko ubijanych podczas załadunku.
Inter Cars zaprezentował niedawno naczepę tzw. złomiarkę. Producent określa ją jako nową klasę w transporcie złomu.
Są pewne rodzaje pojazdów, którym odchudzanie nie idzie na zdrowie. Jednym z nich jest naczepa do przewozu złomu. Naczepa złomiarka musi być mocna i wytrzymała, odporna na trudy przewozu ładunków o nieregularnym kształcie, nierzadko ubijanych podczas załadunku. Musi mieć masywne tylne drzwi z zabezpieczeniem mechanizmu otwierającego przed zasypaniem kierowcy (wymóg unijny) - i produkt Inter Carsu dokładnie taki właśnie jest.
W Polsce większość naczep złomiarek różnych producentów ma prostopadłościenny kształt. Podstawową ich chorobą jest pęcznienie burt - efekt tzw. beczki. Naczepa nawet po rozładunku ma nadęte burty co doskonale przyciąga uwagę np. inspektorów transportu drogowego.
Naczepa do złomu produkcji Inter Cars ma zupełnie odmienną budowę, w odróżnieniu od produktów konkurencji jest skonstruowana z jednolitych arkuszy trudnościeralnej i superwytrzymałej blachy Hardox 450. Minimalna liczba spoin zmniejsza ryzyko pękania i ich wycierania się. W wywrotce tej kluczową rolę odgrywają specjalne głębokie przegięcia wzdłużne, zapewniające sztywność konstrukcji. Taka budowa wraz z przednią ścianą skośną zwiększa również łatwość pozbywania się ładunku, który nie ma na tendencji do klinowania się w tylnej części wywrotki.
Jako zamknięcie tylne zastosowano tylko i wyłącznie masywne drzwi z tzw. ryglem bezpieczeństwa. Brak poprzeczki w górnej części ościeżnicy sprzyja wyładunkowi dużych gabarytowo przedmiotów. Pomimo bardzo masywnej konstrukcji (blacha Hardox 450 na podłodze oraz Hardox 450 na bokach) naczepa o objętości 50 metrów sześciennych waży tylko 7.980 kilogramów, co jak na tę objętość i przeznaczenie można uznać za wagę rewelacyjną.
Pojazd pierwotnie produkowany był wyłącznie na wymagające rynki Europy Zachodniej, ale również krajowe sortownie surowców wtórnych i zakłady recyklingu doceniają jego liczne zalety, mimo że wyrób nie należy do najtańszych.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.